top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תPola Vain

לקנות קוסמטיקה חכם



איך זה קורה שאת כל פעם קונה וקונה מלא קרמים אחד ועוד אחד ואת לא מבינה למה אין שינוי בעור, למה את לא משיגה את התוצאות שאת רוצה...

אז בואי נדבר איתך על זה היום, אני מביעה את דעתי כקוסמטיקאית ואני רוצה להסביר איך לקנות קוסמטיקה לא הרבה אלא חכם. גם אני, בעבר, לא הייתי משתמשת ברוב הקוסמטיקה שהיתי קונה מסיבות שאני אדבר עליהן היום.


סיבות למה הקוסמטיקה שאת קונה לא עובדת בשבילך

1. את לא יודעת מהו סוג העור שלך, לכן קוסמטיקה שרכשת לא מתאימה לסוגך וזאת יכול להוביל לתוצאות לא רצויות


נשים יודעות מה הוא סוג העור שלהן, בערך, אבל לא בדיוק, כי יש סוג העור ויש מצבים שמשתנים וזה מבלבל , אין אפשרות לשנות את סוג העור כי זה גנטי אך מצב שלו כן אפשר. כך לדוגמא אתן מגדירות את העור שלכן: יש לי עור רגיש או יבש, שומני, נקבוביות פתוחות, טי-זון וכו'

יותר נכון יהיה להגדיר את עורך לדוגמא כשומני ומצבו מיובש וחסר לחות.

ישנם 4 סוגי עור עיקריים אבל תת מצבים של העור משתנים, בגלל הסביבה, מוצרים קוסמטיים, דיאטה, בריאות והורמונים לדוגמא עור שומני שמיובש או עור יבש עם נקבוביות גדולות ופתוחות בדומה לסוג העור השומני, אלו הם תת מצבים או יותר נכון בעיות שנוצרות כתוצאה מסיבות סביבתיות או בריאותיות כפי שהזכרתי לפני.

4 סוגי העור: רגיל, שומני, יבש, מעורב.

את יכולה ללמוד ולהיעזר להבין איזה סוג העור שלך בעמוד זה.


2. את לא מגדירה במדויק את בעיות העור שאת מנסה לפתור

רוב הסיכויים שמספר הבעיות שאת רוצה לפתור נובעים מסיבה אחת, לדוגמא, עור שומני עם בעיית יובש ופצעים, רוב הסיכויים שאת משתמשת במוצרים המיובשים את העור, תאי העור בגלל חוסר שומן מצטברות ונדבקות אחת לשנייה ולא נותנות לשומן לצאת, כתוצאה מכך השומן מצטבר מתחת לעור ויש פצעים.

בעיות עור היכולות להיות בכל גיל ולכל סוגי העור

- עור אדמומי רגיש עם/ ללא נימים

- עור מיובש חלקית/ כל הפנים

- פיגמנטציה חלקית/כל הפנים

- אקנה ופצעים

- נקודות שחורות

- קמטים בפנים ועיניים

- עור נפול

- צלקות אקנה

3. דעות סטיגמות ומסקנות קדומות


האופי וההתנהגות שלנו נבנים מהניסיון הקודם, ואנחנו צריכות לשאול את עצמו לפני הקניה, למה אני קונה את זה? בגלל הפרסומות? ההבטחות? הדוגמנית הצעירה בעלת עור חלק? או בגלל המוצר שיפתור לי את הבעיה שלי? לדוגמא יש מלא פרסומות של חומצה היאלורונית בקרמים...אוקיי..ו..אז נגיד יש לי קמטים, אדמומיות ופיגמנטציה..אז מה יעזור לי חומצה היאלורונית? כמובן שיהיה מושלם לפנות לקוסמטיקאית, אך במקרה שאין לך זמן ואפשרות, צריך לבחור רוטינה כללית שזה ניקוי ופילינג עדין מאוד שיעזור לקרמים להיספג יותר טוב, קרם לטיפול באדמומיות וקרם לחיזוק העור נגד קמטים, רוב המותגים לקוסמטיקה מקצועית מייצרים קו לעור בוגר.

דוגמאות לדעות קדומות וסטיגמות


- כבר בגיל שלושים צריך קרם נגד קמטים למניעה

ממש לא נכון, עור בוגר לא מייצר קולגן באותה רמה לאומת עור בשנות ה-30 אז מה הטעם להניע את התהליכים להיווצרותו? הוא עדין בקלות עושה זאת.

-רק קוסמטיקה טבעית


קוסמטיקה טבעית זה מעולה, רק שטבעי יכול לפתח אלרגיות והחומרים יכולים להיות מסוכנים גם, אני יותר בעד קוסמטיקה טבעית מקצועית לא מאה אחוזים יונקה למשל, קוסמטיקה שפותחה במיוחד לסוגי העור השונים על מנת למנוע אלרגיות והמרכיבים הטבעיים אך מעובדים כדי להביא את הטוב ביותר במרכיבים הטבעיים. לא מעט בלוגרים אומרים שצריך להשתמש מה שיש במטבח, אם יש לך עור בעיתי ואת תנסי למרוח על עורך לדוגמא שמן קיק או לימון, את פשוט תעשי לעור שלך נזק, אם העור שלך ללא בעיות וזה עושה לך טוב אז כמובן את יכולה להמשיך אבל אני כקוסמטיקאית לא ממליצה על כך לטווח הארוך.

- מרוב שנסית הרבה את כבר לא מאמינה בכלום

וזה המצב שמגיעים עליו אחרי ניסוי של מיליון מותגים, פרסומות עם הבטחות אינסופיות.

4. את בוחרת מותגים רק בגלל הפופולריות שלהם

מותגי הקוסמטיקה הפופולאריים

מפרסמים את עצמם הרבה יותר לאומת הקוסמטיקה המקצועית. קוסמטיקה מקצועית לא מייצרת כמות גדולה לכן אין לה מרקטינג חזק ואגרסיבי.


אז מה הכי חשוב לדעת לפני שקונים קוסמטיקה?


1. סוג העור שלך


2. איזה בעיה את רוצה לפתור?

-פצעים ואקנה

מוצרים שיעזרו לך

-אדמומיות

-עור רגיש עם נימים

-פיגמנטציה

-נקבוביות שחורות

-עור שומני

-עור יבש

-קמטים

-הזדקנות מוקדמת

-קמטים בעיניים

-נפילת העור

3. האם יש רגישות או אלרגיות לחומרים


4. הסביבה והעונה


-חשוב לבחור קוסמטיקה לעונה והסביבה

אם את נמצאת הרבה זמן בשמש אז קרם הגנה יהיה מוצר חשוב עבורך.

אם את מבלה זמן רב במשרד עם מזגן, המייבש את העור אז קחי לך קרם לחות שמחזיק את הלחות בעור.

במקרה וזה חורף, יבש ורוח, כדאי קרם לחות וסרומים עם ויטמינים C,E וכו'


5. תפני לקוסמטיקאית להתייעצות ותשאלי שאלות.


6. קוסמטיקה יכולה לפתור בעיות חיצוניות בלבד וישנם בעיות על העור שנוצרים בעיקר מדיאטה לא טובה, סוכר, אוכל תעשייתי, אלרגיות לקזאין שזה סוכר במוצרי חלב, אלרגיות לגלוטן וכו'

7. אני מאמינה ובדקתי את זה על עצמי, דיאטה נכונה ובריאה, קוסמטיקה מקצועית ורוטינת טיפוח יומיומית מתאימה, זה הפתרון הכי טוב לעור יפה וזוהר.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page