חיפוש

טווח מחירי הקוסמטיקה, למה וכמה?



למה טווח מחירי הקוסמטיקה כל כך משתנה ממותג למותג? איך להבין שאת לא משלמת יותר מידי ואיך לדעת האם המרכיבים שווים את המחיר בקרמים יקרים או האריזה ומרקטינג?

אנחנו חיים בעידן של אימפורמציה, דעות ומניפולציות, רוב המותגים בכל התחומים משתמשים בשיטות מרקטינג כל כך מתוחכמות ואין יותר חוקים, ואנחנו הצרכנים צריכים להתחיל להבין במרכיבים ובכימיה? או שפשוט תמשיכו לקרוא כדי שיהיה לכם את הכלים להבדיל מוצר קוסמטי ששוה את המחיר שלו ולמה לבין מוצר שלא.

שיקלול המחיר של כל מוצר שאנחנו קונים מורכב מאריזה, הוצאות מרקטינג, פיתוח, מרכיבים, והוצאות שונות כמו משלוח, משכורות לעובדים וכו'.

אם את רוכשת קוסמטיקה במחירים הכי זולים, אני כקוסמטיקאית לא ממליצה על כך, משום שלא תראי שום אפקט מקוסמטיקה זאת, עדיף שתרכשי פחות מוצרים אך איכותיים יותר. אני בעד מינימליזם בטיפוח.


אפשר לחלק את תעשיית הקוסמטיקה לשלושה סוגי מותגים:


- קוסמטיקה של מדף (mass market), קוסמטיקה הכי זולה בטווח מחירים של 50-200 ש"ח

קוסמטיקה לכולם, ההשקעה יותר במיתוג, המרקטינג מאוד אגרסיבי, בטלויזיה, אינטרנט, למותגים אלו לרוב אין מעבדות והן לא מפתחות פורמולות, רוב החברות האלו מפרסמות קרמים חדשים והבטחות חדשות כל שנה לאומת קוסמטיקה מקצועית. ברוב המקרים אתן משלמות על אריזה, קמפיין מרקטינג ומשכורת לא קטנה לסלב המפרסמת את זה והיום זה יותר משפיעני רשת. ולגבי המרכיבים, מפחיד מאוד! לרוב זה כמיקלים זולים עם בישום, אני כקוסמטיקאית לא ממליצה על מוצרי מדף. אפילו לא לצעירות. אני לא רוצה להזכיר פה שמות של מותגים אלו אבל לרוב שם שונה והמפעל שיצר למותגים אלו את המוצר זה אותו המפעל.

-קוסמטיקה מקצועית בטווח מחירים של 200-600 ש"ח


המרקטינג והמיתוג הוא דרך קוסמטיקאיות בעיקר, בגלל המרכיבים הפעילים והיתייעצות כדי להתאים לך מוצרים לסוג העור ומצב העור שלך אינדיבידואלית, למותגים מקצועיים מעבדות והן מפתחות פורמולות ייחודיות ופטנטים. לאומת הקוסמטיקה של ה-mass market הקוסמטיקה המקצועית מחולקת לקטגוריות לפי בעיות וסוגי העור, לכן קוסמטיקה מקצועית יותר אפקטיבית. לקוסמטיקה מקצועית סטרטגיית מרקטינג שונה מזו של mass market ולקסוס, אין השקעה רבה בדוגמניות יקרות ומפורסמות וגם אריזה פחות מושקעת למשל יחסית למותגי לקסוס אריזה של יונקה וphformula פשוטה יחסית, כל ההשקעה יותר בפיתוח המוצר: מרכיבים, ניסויים קליניים, רופאי עור ומרכיבים אפקטיביים.


-מותגי לקסוס בטווח מחירים 1000-4000 ש"ח


מותגי לקסוס אלו מותגי יוקרה, שם יקר בעיקר, מותגים אלו משתמשים במיתוג שלהן כדי לתמחר את המוצר הכי יקר שאפשר, את תקני את זה ותשלמי על השם על ההרגשה ושייכות למותג יוקרה ומה שהמותג מייצג, רוב הנשים לא יכולות להרשות לעצמן מותגים אלו ונשים שכן, מרגישות מיוחדות, ומה עם המרכיבים? השקעה בטקסטורות מיוחדות, ריחות ואריזות.

לשים אריזות אלו על האמבטיה את תרגישי כמו מלכה קלאופטרה בביצוע פולחן יופי, ממש כמו אלה.






מסקנות


אני בעד מותגים המנסים לפתח מוצרים ממרכיבים איכותיים ללא מרקטינג מוגזם ומושחת, מותג שדואג ללקוחות שלו ולבריאותו קודם כל, ללא כימיקלים מזיקים, מותגים עם מודעות גבוה ליצור קוסמטיקה איכותית במחירים נוחים לכל אישה. מותג שיודע להגדיר את סדר העדיפויות.